کد تخفیف
در تجارت الکترونیک و خرید آنلاین ، منظور از کد تخفیف یا کد تبلیغاتی ، کدی است که شامل حروف یا اعداد است که مصرف کنندگان می توانند در سبد خرید یا صفحه پرداخت در یک کادر وارد کنند تا تخفیف در خرید آنها محاسبه شود. کد تخفیف می تواند در پرداخت آنلاین استفاده شود و به خریداران امکان می دهد که از پیشنهاد ویژه یا تخفیف استفاده کنند.
کد تخفیف به عنوان راهی برای جلب مشتریان برای خرید آنلاین استفاده می شوند .
ارائه کد تخفیف و پاداش به مشتری در درجه اول سبب آشنایی با هر کسب و کار شده و مشتری را ترغیب به خرید می کند و همچنین باعث می شود مشتری به کسب و کار آن فروشگاه آنلاین وفادارتر باشد.
از دلایل مهم ارائه تخفیف از منظر فروشندگان ، فروختن جنس به کسی است که تجربه خرید قبلی از آن فروشگاه را نداشته و یا برای جلب کردن مشتریان جدید فروشگاه است. به نوعی ، هدف ، ایجاد تجربه خرید و تبدیل یک مشتری به خریدار دائمی است . بنابراین به عنوان مثال در فروشگاه های مواد غذایی، بیشترین تخفیف را بر روی اجناس نا آشنا می بینیم . حتی فروش موقت یک جنس خاص ممکن است به پایین تر از قیمت تمام شده آن باشد .
چهار روش معمول برای ارائه کد تخفیف
درصد تخفیف : این نوع کد تخفیف درصد ثابتی تخفیف بر روی سبد خرید مشتری اعمال می کند. این تخفیف فقط برای خرید کالا استفاده می شود و معمولا هزینه حمل و نقل را شامل نمی شود.
حمل و نقل رایگان : این تخفیف سبب صرفه جویی مصرف کننده در پرداخت هزینه حمل و نقل برای یک سفارش می شود. معمولا این نوع تخفیف تنها بر روی حمل و نقل درون کشور اعمال می شود.
تخفیف ثابت : این کد مبلغ ثابتی بر روی سبد خرید تخفیف می دهد. حداقل آستانه خرید را می توان تنظیم کرد، یا می تواند به هر مقدار سفارشی اعمال شود. به عنوان مثال: ۱۰۰۰۰ تومان تخفیف برای خریدهای بیشتر از ۱۰۰۰۰۰ تومان .
هدایای ویژه : در نظر گرفتن یکسری هدایای ویژه که با توجه به خرید مشتریان ، به آنها تعلق میگیرد .
آخرین دیدگاهها