پشتیبانی و خدمات پس از فروش
[vc_row][vc_column][vc_column_text]
خدمات پس از فروش
شركتها براي پاسخگويي به نياز مشتريان براي پشتيباني را در يك دوره زماني خاص ( با نگاه به كسب و كار ) ارائه ميدهند. ولی آنچه که در بازارهای محصول گرا عمدتا کاربرد دارد خمات پس از فروش اینگونه تعریف میشود: خدمات پس از فروش خدمتی است که از سوی کارخانه سازنده به مشتری پس از فروش محصول ارایه میشود. این خدمت میتواند شامل تعمیر یا تعویض قطعه معیوب در طی مدت گارانتی یا بیشتر باشد . خدمات پس فروش کاملا به محصول فروخته شده مرتبط است.
پشتیبانی فنی
یکی از وظایف اصلی واحدهای خدمات پس از فروش ارایه مشاورههای فنی به مشتریان و نمایندگی در هر دو سو میباشد . این واحد وظیفه دارد نیازهای فنی مشتریان را شناسایی و راهکارهای لازم برای پاسخگویی به این سوالات تدوین نمایند مانند : پیامکهای فنی، کتابچههای راهنما، کتابچههای تعمیراتی ، محتواهای فنی در وبسایت و غیره .
پشتیبانی و خدمات پس از فروش هر شرکت جز جدایی ناپذیر از مشتری مداری هر سازمان و شرکتی می باشد. و یک روش کارآمد و متفاوت برای دائمی کردن مشتریان یک شرکت است. و میزان رضایت مشتریان را تا حد فوق العاده ای افزایش می دهد و همچنین یک حس خوشایند اعتماد به وجود می آورد که به روند فروش کمک شایانی می کند .[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
آخرین دیدگاهها